1:a advent

Till förra årets första advent hade jag varit i skogen och plockat mossa för att få till en söt adventsljusstake. Nu kollar jag ut och inser att det är lite svårt att hitta grönmossa under några decimeter snö.. Och det jag hittar i butikerna är vit tråkig mossa. Istället radar jag upp ett litet luciatåg som jag fick av svärmor Anna förra julen, som får stå för stämningen, tills jag tar mig ut och gräver fram grönmossa under snön. Och så elljusstake och stjärna i fönstren förstås.

julis

2 kommentarer:

Biståndshandläggaren sa...

det finns guldmossa, röd mossa, ja allt möjligt! jag brukar ha guld"mossa" fast det är typ stålull, skitsnggt. fast igår blev det vanlig mossa från ica, o det var helt okej det med. det finns ju en massa glitterkulor o grejer man kan trycka ner. fast jag har ju bebis så jag kan inte ha såna smågrejer som han kan sätta i halsen..

A. sa...

Aha! Ska kolla efter.. kan det finnas på typ åhlens?

Bloggtoppen.se