Ödets nycker

Eller det är nog på tok för Carrie Bradshaw att kalla det ödet när det bara handlar om accessoarer. Men i vilket fall. Jag skulle ta bussen till andra sidan stan för att handla mat och en konservöppnare på Ica kvantum. När jag åkt halvvägs insåg jag att jag satt på fel buss. Helt obra. Så jag hoppade av vid tågstationen. Vid tågstationen ligger Myrorna. Så jag tog ett snabbt beslut om att jag nog inte behövde mat och att konservöppnade säkert var billigare secondhand. Inne på myrorna råkar jag hitta en fin, klassisk, rödbrun skinnryggsäck för en hundring. Så den köpte jag förutom en konservöppnade förstås och en del andra fantastiska saker. Sen på väg tillbaka till bussen gick jag över torgen (det finns många på rad här i Örebro) och förbi och in i alla affärer. Och på Din sko hittade jag de perfekta högklackade skorna som jag har sökt efter så länge. Och de hade samma färg som min nya ryggsäck!

(Nej, jag vet att det är inte ödet. Jag tror inte på ödet. Om det skulle finnas ett öde och det skulle lägga sig i mitt liv så hoppas jag att det skulle göra något festligare än att hitta matchande accessoarer )

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se