♥ Mamma ♥

Jag hängde med min fina mor igår. Vi gick i secondhandbutiker för hon letade efter en gjutjärnspanna. Hon hittade ingen men på kupan hittade hon en bordsduk som hon tyckte var så otroligt vacker, handknypplad och så i ljusljust mintgrönt. Den här måste vara dyr trodde hon, men den kostade bara 60 kronor! Så hon köpte den, till mig! Den passade inte på något bord hemma hos dem tyckte hon. Det här är typiskt min gulliga mamma, har fått en kandelaber på samma sätt en gång.. Sen åt vi bakelser och drack kaffe på min balkong. Pratade om kungligheter, exempelvis vad som skulle hända med tronföljden om den blivande drottningens framtida förstfödda skulle födas med en utvecklingstörning.. Sen fick mamma tre av mina tomatplantor, så som det var tänkt. För hon har inte tid att odla några själv. Nästan det bästa med att ha flyttat tillbaka till Uppsala är att jag kan träffa mina föräldrar oftare (men tackochlov inte jämt!), för de är ungefär bäst.

shot_1275914387314

1 kommentar:

EVELINA sa...

den ser jättefin ut!

Bloggtoppen.se