Hej kompis

Det här är cykeln jag "stal". Den har stått i ett cykelställ på studentgatan där jag bor i Örebro. Hela terminen har den stått där, olåst och ensam. Jag kom fram till att det förmodligen var någon som hade lämnat den där när de flyttat. Lämnat den till mig. Så jag gick för att hämta den. Och nu förstår jag varför någon hade lämnat den, den är trasig! Kedjan går inte runt och styret är bakåfram. Styret är lätt fixat, men kedjan får jag klura på. Men jag är ganska klurig så när jag åker tillbaka till Örebro på måndag så tar jag med mig verktygslådan och rostlösaren. Sen ska jag nog måla den i någon trixig färg. Eller kanske bara tvätta den, pilla bort monark-märket och tejpa på lite röda ränder, så den ser ut som en polkagris. Det är bra med ett litet projekt, så får jag något annat att göra än att bara träna och plugga.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se