Vila i frid

För ungefär ett år sedan bodde Sockerbiten hos oss. En äldre, vit, vacker och döv norskskogskatt. Hon var min morbrors, men han hade börjat inse, efter 20 år som kattälskare, att han faktiskt var allergisk. Hon var väldigt charmig och mysig. Efter ett tag började hon dock kissa inne. Hon gillade aldrig mina katter, och ville nog inte använda samma låda som dem. Jag blev tvungen att lämna tillbaka henne. Jag tror att min morbror försökte hitta ett nytt hem åt henne, men att samma problem uppstod där. Vid jul berättade mamma att morbror hade valt att avliva henne. Han hade inte sagt något till mig och jag kan ha viss förståelse varför. Jag hade säkert låtit henne bo hos oss trots problemen om jag hade vetat att han skulle göra så.
Så det här är ett inlägg tillägnat en charmerande dam, som var mycket omtyckt, och är mycket saknad.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se