Ondskefull hals

Jag kunde knappt andas igår och halva dagen idag. Bokstavligt knappt andas. Vi grovstädade hela lägenheten och jag vet inte om det var dammet eller rengöringsmedlen eller möglet i badrummet eller bara en jävulsk liten infektion. Jag har aldrig haft problem med astma eller så. Jag var liksom tvungen att flåsa för att få luft. Ytterst obehagligt. Det gick inte att sova heller. Jag missade en hel dags föreläsning på grund av det. Men nu är allt som vanligt, känner bara det vardagliga halvförkylda hösttillståndet. Ska ta tåget 21:00 till Örebro, så jag inte missar föreläsningen imorgon också. Jag har försökt läsa in det jag förmodligen missade idag. Psykiatriboken är tjock som en bibel och har lika liten text, men intressant är det! Mao vill alltid vara där jag är. Gärna på boken eller helst av allt i..


4 kommentarer:

Anonym sa...

hej! det var astma om du hade svårt när du andades ut. annars kan det ju vara ångest eller nåt annat. jag har ju astma men jaghar själv svårt att komma ihåg om det är när jag andas in eller ut som jag har svårt att andas, men när man väl får astma känner man ju att det är så. det brukar rossla lite i halsen och man brukar bli lite hostig, det är typ för att man vill ta bort det som gör att man inte kan andas ut. men hostan hjälper ju inte.. sorry att jag var ur fokus när du ringde igår, men var blajtrött efter en hel dag i skolan och jobb efter det!

Anonym sa...

mer som hör till astma: ont i övre delen av ryggen, mellan skuldrorna.

A. sa...

Det var svårt att andas åt båda hållen. Det liksom pep eller visslade i halsen och kändes som att nån skit satt i vägen, som jag ville hosta ut, men det gjorde bara ont och hjälpte inte. Så kanske var det astma av allt dammande. Konstigt bara för jag har aldrig haft nåt sånt förut. Och ont i ryggen hade jag inte, det var mest halsen som kändes igenkörd. Ångest var det inte, det har jag vart med om och det känns inte så.

Tack för din astma-kunskap, kompis!

Anonym sa...

mm det låter ju lite som astma då ju.. det kan ju vara bronkit också, sånt man kan få av farligheter du vet, sen kombinerat med damm och rengöringsmedel, kanske lungorna gjorde revolt helt enkelt..? skönt att det är över nu!

Bloggtoppen.se