Bilder från en gammal skola i Gästrikland

Jag har varit ute och farit lite på sistone. I helgen var jag med vänner i en sommarstuga Sörmland och åt knytmat, drack öl och lekte lekar. Sedan åkte jag och pappa till mina farföräldrars hus. Ett hus jag älskar. Farmor och farfar skaffade huset som sommarställe för sisådär längesen och när farfar gick i pension så flyttade de dit. Det är en gammal skola med skolsal och svartatavlan och sånt! Huset är fullständigt överfyllt av gamla tingestar. Farfar var en notorisk samlare och slängde aldrig något. Det finns allt från gamla spisar till alla årgångar av Allers och trasiga klockor. Nu är mina farföräldrar döda, men det känns som att de finns överallt i hela huset. Här är lite bilder från mobilkameran. Tyvärr ingen på hela huset dock.



Köket, där farmor gör pannkakor åt oss barnbarn.



Jag målade lite på uthuset och var utstyrd på detta viset.



Släktens trasiga gamla klockor i en fin liten låda.



Familjen. Pappa stolt i bakrunden, farfar och farmor, och faster längst fram.


Farfar gillade ufon. Nedanför en gammal bild på huset.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se