Frukost

Jag äter just nu frukost. För första gången på länge. Jag hade nästan glömt hur gott och värt frukost är egentligen. Min dygnsrytm är istortsett oexisterade. Jag brukar gå och lägga mig åtta på morgonen och sedan sova till tolv - ett, för då vaknar man av att det är helt varmt. Om jag hinner försöker jag ta en liten tuppiluring innan jag går till jobbet. Någon gång så har jag lyckats sova till tre - fyra, då behövs ingen tupplur.
Nu gick jag och la mig vid tre på natten eftersom jag inte jobbar. Men jag kunde inte sova. Jag låg vaken evighetslänge och när jag väl somnade sov jag dåligt och drömde jag en hel väldig massa drömmar som jag inte kommer ihåg. Jag slog upp ögonen och kände ojoj nu har jag sovit hela eftermiddagen, men klockan är bara elva och jag är totalt klarvaken. Elva innebär att jag kan äta en liten frukost innan lunch. En fin skål müsli och en kopp te. Trevligt.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se