Finns någon skönare konst, här i livet än den, att angöra rätt en brygga?

Det är torsdag och idag har jag ätit grönärtsoppa och pancakes americano style med vanilj-kesella och lönnmördarsirap. Jag har skakat liv i den där gamla pannkakapåtorsdagar traditionen, med valfri soppa och valfri sorts kaka som stekts i panna. Imorse var jag busig också. Det finns ett McDonalds på vägen till min praktik. Nu tycker jag i allmänhet att McD är äckligt och i synnerhet att det inte är min grej. Till och med pommesarna är illa där an och veggieburgaren är någon slags skämt. MEN de har en helt oslagbart god grej: EggMcMuffin utan kött. Serveras bara på frukost tider, och det är förstås i dessa tider jag cyklar förbi och suktar. Så imorse så sov jag lite extra länge och skippade frukosten hemma för att unna mig en McMums. Nu när det här inlägget ändå helt kom att handla om dagens mat kan jag även passa på att varna för det jag åt till lunch nämligen Hälsans köks “bitar a la kyckling” som smakar tvättsvamp.

byxor

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se