2009: Bästa lägenheten

Någon gång i början av året bestämde jag mig för att flytta hem till Uppsala. Trött på att ha ett (två?) hem som bara kändes temporärt. Inget som man kan fixa med för man vet att man ändå kommer att flytta ut inom någon snar framtid. Trots att jag visste att jag hade kurser kvar i Örebro så bestämde jag mig för att det får ordna sig, det brukar det göra, och det har det gjort hittills. Mina krav på lägenheten var balkong i söder för att odla tomater på, och badkar, för det har jag aldrig haft i hela mitt liv. Ganska snart hittade jag den där perfekta lagom stora till rätt pris med två rum och kök i original 40s stil. Den blir ju inte min, tänkte jag. Men ett evigt ringande mellan mäklare och bank senare så skulle jag skriva kontrakt och flytta in första juni. Hela sommaren har spenderats på balkongen och hela hösten i badkaret. Helt enkelt bäst.

 balkonguntitled3[gickr.com]_57d204d5-518a-5154-c507-9045593ba451_thumb[3] sovrum1[2]ljung[2]

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se