Nya mål

Jag har börjat springa för i år. Något som jag inte varit särskilt bra på tidigare, trots att jag har försökt. Men nuså. Jag kollade på tidningshyllan i affären och såg topp Hälsa där det stod med stora bokstäver “4 veckor till joggsuccé”. Så jag impulsköpte den och i eftermiddags tog jag min första tur i motionärprogrammet. Det blev 3,5 km i lugnt tempo, fast programmet sa att man skulle ta 2,5 första dagen. Jag kunde bara inte sluta springa för det kändes så bra. I benen och lungorna. Och huvudet. Målet är att springa 5 km om en månad helt utan paus och galet flås.

Då får jag köpa dyra löparskor!

3 kommentarer:

evelina sa...

Då blir det till att köpa Topp hälsa! Brukar inte köpa den tidningen då den är så "vi-som-bara-käkar-avocado-med-kokt-fisk-till-lunch-och-har-värsta-magbrädorna-och-supertränar". men alla tips till god joggingtur välkomnas! jag ska nog göra repris på min 3km-skräll imorgon. men fick knappt träningsvärk ens, fast jag joggade med vagnen som motvikt. fatta tungt i uppförsbackarna! imorgon kör jag i motsatt riktning tänkte jag så det blir nedför istället.. man ska vara snäll mot sig själv..
ringer du idag? wille är sjuk och jag måste därför vara hemma och har liiiite tråkigt så skrive rvärsta kommentarerna på allas statusuppdateringar och alla bloggar jag går in på, haha!!

A. sa...

Jag tyckte inte den kändes så magrutig och laxlunchig. Iallafall inte det här nummret, som är det enda jag läst. Mer som en tjejtidning med skönhetstips och sånt "brudigt" blandat med träningstips och lite fåninga försök till hälsopepp..
Joggtipsen verkar iallafall vara bra så köp den !
Jag måste träffa dig och willis (som bruce kom jag på när jag skrev det haha) snart!!

evelina sa...

men det är ju därför jag kallar honom willis, som ett bruce-skämt!! har köpt tidningen. nääääär ska vi ses?

Bloggtoppen.se