Jag har ofta funderat på vad som är så speciellt med 1:a klass

Jag åker ju ganska mycket tåg. Minst två gånger veckan blir det. Fram och tillbaka mellan Eskilstuna och Örebro. Jag kollade nu igenom word-filerna på min minidator och såg att jag hade skrivit ned och sparat en konversation jag tjyvlyssnat på. Det var en grabb och en tjej i gymnasieåldern som gick av i Kungsör. Väldigt fint resonemang.

"
- Vet du vad man får om man sitter i första klass?
- Nä..
- Varsin hundvalp att klappa på!
- Även allergiker?
- Jo.. eller nä, de får varsin guldfisk!
"

Bild från Cute Overload

2 kommentarer:

Anonym sa...

åker man mellan malmö-stockholm kan det ibland vara så att förstaklassbiljetterna är billigare än andraklassbiljetterna. så jag har åkt förstaklass ett par gånger och den största skillnaden är att man får större säten, det är som små egna fotöljer på nåt vis. man sitter helt enkelt skönare.
dessutom behöver man inte tänka på resesnacks då det alltid ingår kaffe/the med ett ganska bra urval av olika frukter och så vatten.
hade jag varit mer en laptopkompis hade jag nog också varit glad över uppkopplingen som är gratis. hihi.
men detta är bara när biljetterna ligger på typ 300:-. Då är förstaklass kul.
Jag har missat guldfisken ;)

A. sa...

Ingen guldfisk!?! Då tycker jag att du ska reklamera resorna ;)

Bloggtoppen.se