A challenge

Jag tror bestämt att jag tog en oplanerad blogg-semester. Sen sist har vi haft inflyttningsmaskerad. Sen åkte jag ut på landet till föräldrarna några dagar. I helgen har jag mest suttit hemma och spelat dataspel.

Iallafall så har jag utmanat mig själv. Jag ska inte konsumera innan terminen börjar 31 augusti. Det innebär att jag inte ska köpa något onödigt. Jag får inte köpa kläder, prylar, godis, snacks och liknande. Jag får inte äta ute, gå på krogen, gå på bio, hyra film eller något annat nöje som kostar pengar. Jag får förstås köpa mat, frukt och nödvändiga hygienprylar som deo och tandkräm. I övrigt får jag klara mig på det jag har hemma. Om jag blir sötsugen får jag lov att baka en kaka eller paj på det som finns i skåpen (jag har t.ex. väldigt mycket bär i frysen). Om jag vill se film så får jag se något jag har hemma ( jag lånade en bunt filmer av pappa). Om jag blir ölsugen så finns det två folkisar i kylen. Osv.

Jag tror och hoppas att jag ska lyckas med det här och att det innebär att jag gör av med minimalt med pengar innan csn kommer!


Movitz tvingar Georg att gosa med honom i Torstuna.

2 kommentarer:

eve sa...

ojoj det är låångt dit. men lycka till :) hur har det gått än så länge då?

A. sa...

Javet helt länge! Men det är lika bra för jag har så dåligt med klirr i kassan just nu.. Hittills har gått bra, men så har jag hållit mig hemma också. Igår var jag dock våldsamt godissugen, så då blev jag tvungen att baka en kladdkaka och äta upp halva ;)

Bloggtoppen.se