Chopin Nocturne No.15 Op.55 No.1 in F minor

Påväg till jobbet lyssnar jag på en radiokanal, som jag inte vet vad den heter, för att på morgonen spelas där alltid klassisk musik. Mycket bra, en del mindre bra, men trevligare än alla jobbiga radiokanaler där de mest pratar och är hysteriska. Iallafall så är det en låt som har spelats där några gånger och jag bara dör/lever/njuter när jag hör den. Men jag har inte vetat vad det är för låt, förutom att det är Chopin. Sen kom jag på att jag ju ett sånt där hightec låtavläsarprogram i mobilen som tar reda på vad det är för låt åt en. Det är den här, lyssna och lev:

4 kommentarer:

evelina sa...

mm den var mysig.. tycker chopin kan vara så klämkäck ibland, men det här var ett riktigt mysigt stycke..

A. sa...

Haha klämkäck har jag aldrig uppfattat Chopin som :) Men då lyssnar jag förstås bara på de ganska melankoliska styckena..

evelina sa...

mm men tänk det som skulle kunna låta i bakgrunden av en helan och halvan-film eller liknande, det är liksom piano i uppåttempo och jag tycker det kan bli nästan lite steppigt. det är en känsla jag inte alls tycker om.. men de mer melankoliska styckena är ju jättemysiga.

A. sa...

chopin = stumfilms-pianist
Ja det är ju en tanke att leka med ;)

Bloggtoppen.se