Ett rum för vila

Jag har ett litet litet sovrum, men så mysigt, så mysigt. Det jag behöver mest får plats.

sovrum1

Man behöver till exempel en säng att sova i. En Georg och två katter hade planeringsmöte i sängen när jag tog kortet. Men det passar bra för de är exempel på saker som också är bra att ha.

 sovrum4

Lite fina tavlor, en Mucha kalender och en blomlampa är saker som kanske inte nödvändigtvis måste finnas i ett sovrum, men som ändock lyser upp tillvaron.

sovrum3

En tv på väggen och en dvd-spelare. För de där dagarna efter eller trötta kvällarna när det är bäst att stanna i sängen. Eftersom det inte får plats ett nattygsbord i rummet så har jag skruvat upp en hylla på väggen. Där kan man lägga den där magiska boken, väckarklockan och lådan med håraccessoarer. Och sen är det alltid bra att ha en hatthängare till morgonrockar och sånt.

sovrum2

Min finaste byrå. På den hänger smycken och där står söta askar, eiffeltorn, parfymer, kaninljus och ett foto på mamma som jag tycker är fint.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se