Kalaskula

Igår va jag på kalas för den lilla personen som växer Evelinas mage (en mage som för övrigt är hur fin och enorm som helst, se bildbevis nedan). Evelina och hennes syster (som också har en kula som dock inte är lika stor) hade bakat godsaker och så fick den lilla personen presenter. Jag och Limpan bidrog med Den Silvriga Barnkammarboken, en sångbok med massa klassiska och nya sånger och ramsor. Jag hoppas att Evelina och Erik och deras lilla person får mycket glädje av den. Sötklimpen Jocke va med också och var lite blyg till en början men sen sprang han omkring och hittade på massa bus! 

mobilbilder 266

anim_8ee86423-b33a-9d54-0952-bc7ad1c7b4ed

7 kommentarer:

evelina sa...

åhh vad fint bildspel på jockis!! tänk vilket underverk. hoppas min lilla kalaskula gömmer ett lika fint underverk! jag tror nämligen det.. :) vilken kalasig bild på mig med.
men guud så trött jag var sen på kvällen. eller liksom i kroppen. så jag inte kunde sitta still eller stå eller gå, haha.

evelina sa...

och jag tror verkligen vi kommer ha nytta av vår superfina sångbok! jag hade en med lite samma sånger när jag var liten som var helt trasig för att jag alltid satt och sjöng i den.. flera av mina egna barndomsfavoriter finns med! jag är helt kär i boken faktiskt..

Jenny sa...

Fin kula du har Evelina, alla bilderna gör att jag också längtar efter min bäbis. Jag har ju 3 ½ månad kvar 0)

A. sa...

Evelina: Klart din lilla kommer vara ett helt fantastiskt underverk! Va kul att sångboken var en hit. Jag älskade också att sjunga när jag var liten. Alla barn borde sjunga så mycket som möjligt tycker jag!!

Jenny: Vi borde ses snart! Man vill ju se hur kulan växer :)

Jenny sa...

Visst borde vi ses! Nästa helg kanske? Nu i helgen ska jag hem och hälsa på min kära mamma.

Ida Gerdemark sa...

Vad häftigt med den rörliga bilden!

A. sa...

Jenny: Jag har en skoluppgift som måste bli klar, men om jag hinner klart med den på fredag så. Vi kan ju höras?
Ida: Visst är det! Man har göra dem här; www.gickr.com

Bloggtoppen.se