Sötsaker

ukulele Jag fick en Ukulele av jättesnälla Pierre! Den är inte ljusblå utan grön och fin ändå. Jag har lärt mig spela Idas sommarvisa, man måste ju börja någonstans. Nu försöker jag lära mig Cornelis Balladen om Fredrik Åkare. Det går lite segare för det är några fler ackord att hålla reda på.

Igår födde Evelina en William! Jag har bara sett honom på bild men han är heeelt bedårende. Jag ska spela Idas sommarvisa för honom i sommar om det är okej med Evelina och Erik att jag utsätter honom för det..

3 kommentarer:

Ida Gerdemark sa...

Cool grön färg!

evelina sa...

det är det absolut!!typiskt mostergöra :)

A. sa...

Ida: Ja visst är den.. Tack!
Evelina: Dåså! Det värsta är dock inte spelandet, för det har jag blivit ganska bra på, utan sjungandet. Haha det låter illa.. Får skylla på att idas sommarvisa inte är min tonart eller nåt.

Bloggtoppen.se