C:\Users\Anna\Pictures\inspiration\Konst

Dagen började med att jag när jag skulle lokalisera en specifik bild insåg att det var kaos i min inspirationsmapp. Jag har bara slängt ner allt jag tyckt var fint i huvudmappen sen jag bytte dator i höstas. Bilder på kläder, inredning och från filmer låg huller om buller med bilder på tjocka pandor liksom (förövrigt skapades undermappen Söta djur). Iallafall så sorterade jag och ordnade när jag upptäckte att vissa konstnärer var helt klart överrepresenterade i undermappen Konst. Man kanske kan säga att de är favoriter.

Det var gamla godingar som:

Henri de Toulouse-Lautrec

Lautrec_marcelle_lender_doing_the_bolero_in_'chilperic'_1895

René Magritte

magritte-rene-la-chateau-des-pyrenees-9907794

Salvador Dali

salvador-dali-the-ship-c-1943  

Men även några samtida själar som:

Marc Johns

marc johns

Marc Ryden

tree-show 

Rob Ryan

minotaurs-anyone2_robryan

Och även några svenska stjärnor:

Alexander Jansson

alexanderjansson2

Helena Blomqvist 

boywithdeer

Jonas Löfgren

j löfgren

Bloggtoppen.se