En gång tyckte jag att det var mysigt att åka tåg

Det var sannerligen en pers att ta sig hem till Eskilstuna igår. Eller det började egentligen redan när jag skulle ta mig hem i Örebro efter lektionen, det är då inte lätt att cykla i snöstorm. Jag var tvungen att stanna och knyta min sjal runt huvudet som en gammal dam för att det skulle vara uthärdligt. Sen packade jag ihop alla mina tunga böcker och båda mina bärbara datorer och tungt blev det. Jag åkte till stationen och klev på tåget och allt var frid och fröjd. Ringde Georg för att tala om att jag skulle vara hemma kvart över fem och var hungrig. Mitt i samtalet så stannar tåget ute på vischan, vetefan när jag kommer hem nu, sa jag. Sen satt jag där i ett tåg som vägrade röra på sig. De skulle försöka backa tillbaka till Örebro men tåget ville varken gå framåt eller bakåt. Efter väldigt lång tid ropade de ut ett meddelande att vi skulle "evakueras" till ett annat tåg. Det tåget var redan smockfullt och blev såklart försenat på grund av oss. Sen spenderade jag ena förti minuter på stationen i Arboga för att jag missat två anslutningståg. Åtta var jag framme i Eskilstuna och pulsade hem genom snön med en miljard kilo packning, dödshungrig och trött. Georg hade gourmetburgare med cheddar på och broccoli klart så livet blev genast lättare. Sen köpte vi massa lösgodis och la oss i sängen och lyssnade på ljudbok tillsammans. Tills jag somnade som ett barn..

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se