Sömn är ett normalt tillstånd då en organism en kortare tid är synbart medvetslös och oresponsiv för stimuli

Jag är mest trött hela tiden nu. Sover kanske ena åtta timmar på natten. Sen är jag trött. Tar en tupplur på någon timme på eftermiddagen. Är iallafall trött. Går och lägger mig 22 eller 23, vaknar på morgonen: Trött!
Kan det inte bli vår nu. Känner sånt hat inför kylan att jag nästan vägrar gå utanför dörren om jag inte måste. Förra veckan kunde jag promenera med vårskor. Nu bara kalltkalltkallt.
Hittade den här bilden på huset och bakgården jag ska flytta till. Sommar i Uppsala, har åtminstone något att drömma om när jag sover hela tiden.

2 kommentarer:

fanny sa...

Det är ju möjligt att sova för mycket också, men det kan man väl egentligen bara börja snacka om när man sover 10 h +, i extremfall. Men om du normalt sover 8 h, och nu sover 10-11 per dag, så kan det faktiskt vara det som är orsaken.

A. sa...

Grejen är att jag brukar sova kanske 6 timmar, för att jag brukar ha svårt att somna. Den här veckan hade jag inga problem att somna, då jag varit så otroligt trött, och sov åtta timmar på nätterna men var ändå inte utvilad. Sömn är knepigt.

Bloggtoppen.se