Sjujäklarns

Idag är en sån där dag i Örebro, som är ledig, men absolut inte ledig. Jag måste läsa kurslitteratur, handla mat, tvätta, städa, diska och sen har jag en lång attgöra-lista som just nu går ut på att samla nummer till diverse företag som har med diverse abonnemang att göra så jag kan ringa på fredag när jag är hemma hos hemtelefonen och fixa diverse saker. Jag ska nämligen flytta! Den första juni så har jag en särdeles trevlig tvåa på Svartbäcksgatan i Uppsala. Georg flyttar förmodligen in till sista juli. Om katterna ska bo i Uppsala eller Eskilstuna i sommar återstår att ordna. Men det ska bli sjujäkla festligt att bo i Uppsala igen! Nu håller jag tummarna för att jag får jobb också. Jag har sökt inom äldreomsorgen, och ska kanske söka något inom LSS, även om chansen att jag får det är dålig eftersom jag inte har någon erfarenhet.

Nu ska jag ta mig i kragen och cykla och handla. Sen hoppas jag att dagen rullar på.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad kul! Då måste jag få komma och hälsa på, sötnos! :D

A. sa...

Ja ja! Klart du ska komma och hälsa på! Vi tänkte nog ha en inflyttningsfest i slutet av sommaren, kanske med maskerad tema ;)

Bloggtoppen.se