Äventyr

Nu är jag hemma igen. Borta bra, men hemkär som bara den är jag. Kattpussar och egen säng tack. Det ska bli fint om en månad, när kattpussarna, sängen och hela mitt hem finns i Uppsala igen.

Valborg i Uppsala var fint. En lång dag med champange och körsbärsvin i goda vänners lag. Fotade lite med lilla kameran och de bilderna kommer nog upp här någon dag. Dagen efter åt vi maxmat och fikade innan vi åkte hem till mina föräldrar på landet. Där läste jag mammas Ica kuriren och Härligt hemma och myste med katten Miisan. Finaste Evelina kom förbi och vi gick på promenad och lagade god grillmat. Tillsist somnade jag och Georg gott till Revolvermannen.

Idag åkte jag och mamma till Örebro och flyttade. Vi passade på att gå på IKEA och råkade hitta ett perfekt bord till min nya lägenhet. Det här i svart för halva priset. Sen köpte vi bakelser på Hälls konditori, som har vansinnigt goda grejer, som vi tog med till Eskilstuna där vi fikade med Georg. Nu efter en lång dusch ska jag krypa ner i sängen med en trevlig bok. Och sen, sova.

René Magritte, L'Empire des Lumieres

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se