I would go out tonight, but I haven't got a stitch to wear

Jag köpte en väldigt söt klänning på tradera häromveckan. Idag gick jag och hämtade paketet. Den är verkligen som en liten bakelse, med tre puffiga underkjolar. Jag var rädd att den skulle vara för sliten, men det var den inte. Alldeles perfekt vintageskick. MEN den passar inte! Jag får inte igen dragkedjan över brösten. Satans fasoner. Jag försöker att älska min kropp, men ibland gör den det himla svårt för mig. Funderar på eventuella lösningar, typ att lägga ut den nedanför ärmhålorna, men det skulle säker bara se fult ut. Eller så kan jag gå runt som på bilden hela tiden, så syns det inte, haha..

2 kommentarer:

Moa - En magisk purt... sa...

Dumma klänning! Men din kropp är det banne mig inte nått fel på ser jag. Den är lovely! Går den inte att lägga ut vid blixtlåsen (i ryggen?) eller i sidorna?

A. sa...

Tack, det var fint sagt :)
Blixtlåset är i sidan och jag har funderat på om det kanske skulle gå att lägga ut den nedanför ärmhålorna, men jag är inte säker.. Man vill ju inte råka förstöra en fin 50-tals klänning heller. Men om jag hittar ett passande tyg så ska jag nog försöka!

Bloggtoppen.se