En utmaning

Moa, som har bloggen En magisk purt til en anan värld, har utmanat alla som kände sig utmanade. Jag antar utmaningen!

Reglerna är:
1. Svara på frågorna på din blogg.
2. Du får byta ut en fråga mot en egen om du vill.
3. Utmana 8 andra och länka till dem.
*
*
1. Vilken parfym använder du?
Nina Ricci's Nina och Chanel Coco Mademoiselle


2. Dagens låt?
Hem ljuva hem med Detektivbyrån, för att jag varit hemma hela dagen
*
3. Vad ska du äta till middag ikväll?
Jag har gjort ett storkok Korma med kikärtor som ska räcka några dagar.
*
4. Dagens höjdpunkt?
Dagen har varit ganska händelselös. Så höjdpunkten blir väl att gosa ner sig i sängen om ett tag och lyssna på Revolvermannen med Georg.
*
5 . Vad skulle verkligen vilja lära dig?
Att bygga hus!


6. Vad är det senaste du köpte?
En 50-tals klänning på Tradera. Den ska jag kanske ha på Evelinas och Eriks bröllop i sommar.

7. Vilket är ditt favoritdjur?
Katter är ju det bästa jag vet. Särskilt mina. Det finaste vilda djuret är utan tvekan Panda. De ser helt overkliga ut, som stora gosedjur!

*
8. Vilket är ditt viktigaste mål just nu?
Att klara mig helskinnad ur den här terminen i skolan.
*
9. Vad tycker du om personen som utmanade dig?
Hon har en jättefin blogg och verkar vara en väldigt kreativ person.
*
10. Vilken färg har du på ögonen?
Gråblå
*
11. Om du kunde ändra något med dig själv, vad skulle det vara?
Jag har redan ändrat en del jag ville ändra. Ändrat min kost och blivit mer aktiv så jag har gått ner i vikt. Jag har blivit mindre nervös och tror mer på mig själv och min förmåga. Stressar inte så mycket över saker jag inte kan kontrollera längre.
*
12. Om du fick vara var som helst i hela världen några timmar framåt, var skulle det vara?
På ett kafe i en stor vacker stad kanske Paris eller Prag. Fast där är det ju natt om några timmar..
*
13. Vad tycker du är viktigt med dina vänner?
Att de är godhjärtade, roliga och och att de tar mig för den jag är. Och sånna är de!
*
14. Vem skulle du vilja träffa?
Jesus kanske, det skulle vara intressant på så många plan.

15. Vilket är ditt drömjobb?
Här borde jag kanske säga arbetsterapeut, haha.
*
16. Vilket är ditt favoritplagg i garderoben?
Många fina klänningar, att utnämna EN favorit vore inte rättvist mot de andra.
*
17. Vad är det första du gör när du vaknar på morgonen?
Kissar och sen borstar jag tänderna, för att vara helt ärlig.
*
18. Tre saker som får dig att le?
Morris och Mao. Och Georg.
*
19. Vilken är din favoritlåt just nu?
Forbidden colors med David Sylvian

20. Vilken är din favoritserie?
Jag kollar på så många tv-serier ska ni veta. Pushing daisies, Gilmore girls, Big bang theory, Dead like me, Six feet under, Scrubs osv osv
*
21. Vad har du på dig just nu?
Det här:


*22. Vilket är ditt favoritgodis?
Hallon- och lakritsbåtar och havrebollar.
*
23. Vilken är din stilförebild?
Just nu Blair Waldorf kanske, haha.. Hennes stil är främsta anledningen till att jag kollar på Gossip Girl.


24. Ditt bästa köp?
Min nya lägenhet!

Jag utmanar alla som vill! Man kan ju göra utmaningen på tex Facebook också om man inte har en blogg..

2 kommentarer:

Moa - En magisk purt... sa...

Kul att du antog den! Och bra svar också, jag älskar panda-bilden, den är tokigt söt! Och glömde gossip girl och fantastiska blair. Hennes och chucks romans är det bästa i serien tycker jag!

A. sa...

Pandor är så galet söta!
Ja Blair och Chuck är lätt bästa karaktärerna. Onda men godhjärtade och så obviously meant to be!

Bloggtoppen.se