En trevlig helg senare.


I fredags slutade jag tidigt på praktiken så jag och G lunchade på stan och shoppade lite och på kvällen gick vi ut. I lördags hade jag och Evelina myskväll hemma hos henne på landet. Vi köpte chips och godis och åt pizza. Två filmer såg vi också, Frozen river, som inte var dålig, men väldigt stillsam, och I taket lyser stjärnorna som var seg och tråkig. Men det gör inget, allt är trevligt med trevligt sällskap. Jag lånade med mig två sista säsongerna av Gilmore girls hem och med dem har jag spenderat denna söndag. Avbrutet av lite manisk städning, cykelreparation och röstandet i kyrkovalet. Jag ville testa att äta sån där dyr glass direkt ur kartongen framför tvn. Jag är inte alls en glass älskare. OM jag köper glass är det alltid samma vaniljgräddglassmedchokladkross som kostar typ en tia i en sån där fyrkantig förpackning. Men nu köpte jag alltså en sån där dyr rund liten bytta med lock från hägendazs. Och den va inte värd 45spänn. Jag är fortfarande ingen glass älskare, men nu har jag testat iallafall. Dagen ska avslutas i badkaret med en bra bok.

4 kommentarer:

evelina sa...

jag älskar glass men min favvo är ändå chokladkrossglass. det är en myt att saker ska behöva vara dyra bara för att de ska vara delikata ;)
när jag var liten fanns choklaskrossglassen fast med mintglass istället för vanilj, det saknar jag med jämna mellanrum..
är det där på bilden din nya kappa?

A. sa...

Chokladkross är ganska överlägsen. Får mig att tänka på eftermiddagshäng på badhusgatan!
Det är en kjol och tröja, inte kappa. Min nya kappa är cremefärgad (eller vit helt enkelt :)), jag försöker undvika att köpa svarta kläder. Blir så lätt att allt blir svart då, som utstyrseln på bilden.

evelina sa...

jag tänkte att du hade ju varit ute o shoppat så bilden var kanske på det du shoppat, men jag var ytterst tveksam över om du hade en kappa på dig på bilden ;) det skulle i så fall inte se ut som någon särskilt varm kappa att burra in sig mot minusgraderna inte..
jag tänker på hägnadsvägen när jag tänker chokladkrossglass, men jag måste erkänna att jag nog ätit det ett par gånger på alla ställen jag bott på, haha. åt vi det ofta på badhusgatan?

A. sa...

Jag vet inte om vi åt det jätteofta.. Men jag har klara minnesbilder av att vi åt det där, framför tvn, mer än några eftermiddagar. Kommer till och med ihåg din mammas porslin som vi åt ur och hur det lät när skeden skrapade mot det. Och att Sture brukade slicka skålarna!

Bloggtoppen.se