I höst

Nu står jag inför ett val. Antingen får jag lov att börja skriva här regelbundet igen, eller så får jag lov att lägga ner. För det känns ju helt meningslöst att ha en blogg som står tom. Men bara tanken på att inte ha kvar bloggen känns jobbig, för rätt som det är dyker det upp något som jag vill dela, och då har jag ju ingenstans att ta vägen. Så från och med nu ska jag försöka igen. Jag ska försöka inspirera mig själv. Sluta vara så himla trött i huvudet hela tiden. Och göra annat än att slökolla på dåliga sitcoms. Göra saker jag tycker är kul. På riktigt. Det kan till exempel vara att..

..gå på bio och se filmer jag velat se som Inglourious Basterds och Ponyo


..dricka stora koppar kaffe och te, både hemma och på kafé (rimma ska jag göra också)


..baka kakor och bjuda på, både mjuka, hårda, stora och små (och rimma lite till)

..mysa ner i sängen och läsa bokserien om revolvermannen med Georg

..laga minst en ny maträtt i veckan


..plantera höstigheter i balkonglådan

..dricka festliga drycker, eller festligare än vanligt, kanske körsbärsöl

..ta många pose-iga självporträtt


..fortsätta inreda mitt älskade hem

..använda alla mina högklackade oftare, klippklapp


..secondhandla mycket

..sneaka min mammas symaskin (min exakt likadana är trasig) och sy nya saker och om gamla fynd

..klä mig i många lager med fina kläder + kappa + basker + halsduk + vantar



2 kommentarer:

evelina sa...

vad kul att du ska börja skriva mer!

A. sa...

Va kul att du tycker det! Det är förstås roligare att skriva om man vet att någon läser också :)

Bloggtoppen.se