Stum

Idag ringde inte mitt mobilalarm! Jag vaknade av Georgs alarm och tänkte förvirrat att han omöjligt kunde ha planerat att gå upp tidigare än jag.. När jag kollar på min mobil så är den på snooze. Jag konstaterar då att jag antingen har snoozat i sömnen, vilket vore ytterst märkligt då mobilen låg på hyllan vid fotändan av sängen, eller så har den inte ringt. Så jag väntar på nästa larm, och det går, men inget ljud kommer. Så jag testar att ringa min mobil från Georgs mobil, inget ljud kommer. Så jag startar om den och gör om båda sakerna, inget ljud kommer!
Jag är bara glad att det här hände en dag då jag skulle jobba hemma och inte gå till praktiken, för då hade jag varit sisådär flera timmar sen.
Jag blir så trött, för orka lämna in mobilen på lagning.
Lägg även märke till min frukost som består av knäckemackor och kaffe, istället för fil och musli och te. Busigt.

2 kommentarer:

Moa - En magisk purt... sa...

Störiga telefoner, jag saknar de där gamla fula som höll hur länge som helst.

Det där emd att stänga av i sömnen är jag en stjärna på. Kan kasta mig över halva rummet och stänga av - allt för att få sova lite längre!

A. sa...

Nu känns det som att de gör telefoner som inte håller för att man ska köpa en ny inom två år. Så tjänar de mer.

Jag brukar också kunna göra så ;) Mitt undervedvetna zombie-jag tycker att sömn är viktigare än vad det nu kan vara som jag ska upp till!

Bloggtoppen.se