Den tionde bokstaven i det grekiska alfabetet

Jag har köpt en ny kappa. Den här har hängt med några år nu. Den kommer från Hettermarks och är minst 25 år gammal. Jag har ärvt den av min mamma. Vi lämnade in den hos en skräddare och fick den kortad så att den skulle bli modernare och även om jag tycker att den är jättefin så börjar den bli lite luggsliten och jag kände att jag ville ha en ny. Då bläddrade jag lite i hm-katalogen och fick se en så himla fin så jag gick till hm och provade. Jag känner mig som en isprinsessa i den! Fuskpälskragen är avtagbar, men jag tycker att den är rätt mysig så den får nog sitta kvar.

kappa

4 kommentarer:

evelina sa...

jaha!! är det den!! den har jag också funderat över, faktiskt till&med den vita .. ;) Elina tyckte att jag skulle köpa den, den är ju stor över magen så magen skulle kunna växa i den, men jag har för mig att den inte hade några fickor va? :) om det nu är samma..

A. sa...

Jo den har fickor! Men de är iochförsig ganska gömda..
Såg du den i katalogen eller har du vart och provat den?

evelina sa...

jag prövade den i butiken. det var för ett tag sen i västerås. var på samma h&m två dagar i rad o gick förbi jackorna, prövade dem flera gånger ;) har för mig att den fanns i grått också, tyckte den gråa också var fin. men så tänkte jag att jag aldrig skulle använda en kappa utan fickor! antingen är det inte samma kappa eller så är det helt enkelt så att jag inte lyckades leta fram dem ;) tror att det är samma faktiskt :)
vet du, jag kan inte ens i närheten av att stänga min förra kappa längre. det är typ en decimeter som skiljer. ett tag kommer jag kunna ha den öppen i alla fall, sen när det blir kallt hoppas jag kunna ha min dunjacka. men det blir nog på håret det med. så snart kanske jag vaggar fram i en likadan kappa, who knows ;)

A. sa...

Den gråa är fin också. Det lär ju vara samma kappa! Fickorna sitter liksom i sömmarna på sidorna och syns inte direkt..
Du måste ha kappa så inte kulan fryser i vinter! Du skulle säkert va jättefin i den, som du skrev, den har ju vidd över magen!

Bloggtoppen.se