En parantes

Jag hade satt klockan på nio för det tycker jag är en alldeles förträfflig tid att gå upp på morgonen när man inte har något speciellt att göra. Nu råkar det vara så att jag har börjat kolla på Gilmore Girls säsong fem igen. Det är den säsongen då Luke och Lorelai äntligen bli tillsammans. Och säsongen när de gör slut, första gången. Och jag borde inte kolla på sånt, för jag gråter så lätt. Och man kollar ju på Gilmore Girls för att bli glad. Iallafall kände jag mig tvungen att fortsätta kolla typ fyra avsnitt till efter att de gjort slut, tills de blivit tillsammans igen, för att kunna sova gott. Och klockan blev typ tre på natten innan jag somnade. Så nu snoozade jag till elva. Jaja.

4 kommentarer:

Anonym sa...

de har en tendens att påverka ens liv de där filuerna.. men ag älskar verkligen luke och lorelei tillsammans! men rory och den där rika snorungen fastnade jag aldrig för, så det är inte direkt så att man sörjer i de sista avsnitten säs. 7

A. sa...

Jag gillade heller aldrig riktigt Rory och han killen tillsammans! Men jag undrar om det kan ha mycket att göra med att Lorelai aldrig riktigt gillade honom heller, och jag tycker att hon är smart (haha säger jag om en fiktiv karaktär). Fast det stämmer iochförsig inte på Jess, för honom gillade hon ju inte, och jag är fortfarande lite kär i honom ;)

Anonym sa...

fast jess är en sån där tjejlurare, det biter på oss som var pubertala när vi för första gången lärde känne (jag då! haha) jess, men lorelei var ju vuxen då. jess pojkfasoner bet inte på henne därför. och nu har vi blivit äldre, men vi kan fortfarande minnas vad vi tyckte då.
fast jag tyckte jess var liite jobbig. men att jag gillar jess hänger egentligen ihop med att jag gillar luke.
vi kanske skulle försöka bli kompis med hon amy sherman pallandino eller vad hon nu heter som hittat å lorelei, för det lär ju vara hon som är smart :)

A. sa...

Du har nog rätt ;) Det är tonåringen Anna som gillar Jess. Om han dejtade min dotter skulle jag nog inte vara glad..
Vi borde absolut bli polare med Amy ;) Jag har sett henne på extramateralet på dvd:arna och hon verkar ju störtskön!

Bloggtoppen.se