Trött 2.0

Jag är så trött och förvirrad. Imorse så vaknade jag sju av väckarklockan. Gick upp, klädde mig, borstade tanden, åt frukost, kladdade på lite mascara.. Sen var klockan kvart i åtta och jag tyckte då att det var en fin idé att vila ögonen en
halvtimme eftersom jag var så otroligt trött och inte hade föreläsning förrän halv nio. Det visade sig vara en ganska sämst idé eftersom jag sen vaknade halv elva. Jag antar att jag stängde av larmet i sömnen eller något, det skulle inte vara första gången. Jag brydde mig inte ens om att gå på resten av morgonföreläsningen och pallrade mig iväg först till eftermiddagen. Sen som ett ytterligare tecken på min förvirring så cyklade jag till Ica utan plånboken. Fick vända och hämta den. Och jag hade verkligen kollat väskan innan jag lämnade hemmet och tänkt: "Ja här har vi nycklar och mobil. Det finns väl inget mer man behöver när man bara ska handla? Nejnej inte då.."
Hoppas jag kommer ur det här hålet snart. Tentatider närmar sig och då är det praktiskt att vara fokuserad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha! för det första är det ju intressant att du bara har en tand. dags för tandläkarbesök? ;)
och sen så är det bara ett budskap jag har: hakuna matata!
Jag känner igen mig, och det är säkert stress och trötthet som utlöser sånt här. Se det från den ljusa sidan: din kropp behövde sova. Du missade en föreläsning men om du var så trött att du inte ens vaknade av larmet så var det ju värt det!
Och det där med att glömma plånboken och inte tänka klart: trötthet och stress. Jag brukar också göra sånt. Och typ glömma att låsa toadörren i skolan o sånt för att jag är tankspridd.
Man får helt enkelt ta sovmornar, ta det lugnare på helgerna?, ringa evelinor och diskutera världsproblem etc

A. sa...

Det där med tanden kanske var lite för internt mellan mig och Georg. Jag brukar liksom säga att nu är det dags att borsta tanden, och så pekar jag på den övre högra hörntanden. Men det är ju inga andra än vi som fattar grejen ;) Förövrigt så är det nog dags för ett tandläkarbesök, sisädär fyra år sen sist..!
Stress och trötthet it is. Du är klok du Evelina! Ta sovmornar gör jag redan ganska ofta, är ju en sovis :) Och helgerna brukar vara ganska chilliga. Tyvärr är det sånna där tider nu. Tentor och fan och hans moster + jul och bestyr + kalas och festligeheter.. Ringa Evelinor och diskutera stora världsproblem som skillnaden på en sil och en sikt måste göras oftare! ;)

Bloggtoppen.se