If I were a rich man

Det här är mitt favorithus i Eskilstuna. En gammal igenbommad fabrik. Den är så himla fin och bara står där och förfaller. Mitt i stan. Jag skulle vilja renovera huset och måla det i någon tjusig färg och hyra ut lägenheter i det. Jag skulle kunna vaktmästa i huset och alla som bodde där skulle vara fina människor. Söta pojkar och flickor och exentriska kattanter, familjeförsörjare och deras snorungar som lekte på gården, griniga men snälla gubbar som delade ut hårda karameller till snorungarna. Om jag hade en hel väldig massa pengar skulle jag göra det..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! jag får också ångest av vackra gamla hus som lämnas till förfall :(
Speciellt av det där huset. Vi kan gå ihop och köpa det tillsammans! ;)

A. sa...

Det låter som en fin idé :)
Du är miljonär hoppas jag, annars får vi kanske lov att hitta några fler medfinansiärer ;)

Bloggtoppen.se