Februariblåsten vs. Den oundvikliga hösten

Jag är på jobbet. Klockan tjugo över ett. Det är lugna puckar just nu. Alla boende sover. Lyckans ostar. Jag har fått inloggning till datorerna, uppenbarligen. Men det gör inte saken så mycket bättre. Blir rastlös av att sitta vid datorn i mer än fem minuter.

Här har vi en bild från Malmö i februariblåsten. Det var härliga tider. Jämfört med Örebro var det vår därnere då. Nu är det sommar. Mina arbetskamrater sa att snart är det höst. Nejdå, inte än, sa jag.

Jag ska jobba imorgon också. Sen är jag ledig några dagar. Några dagar med skev dygnsrytm. Nu är det sex och en halv timme kvar tills jag får cykla hem och sova. Jag får cykla trots att min cykel blev stulen för jag bor med en söt grabb som lånar ut sin cykel till nödställda damer.

Nu ska jag nog gå och göra något vettigare. Torka av något, eller torktumla något.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se