Barcelona del 1

I torsdags åkte jag till Barcelona med svärfamiljen. Det har varit underbart och fint på alla sätt och jag tog massvis med bilder hela resan, tills batteriet i kameran dog.

b001 b002 

Vi sprang typ till Arlandabussen för att vi var klantiga och planerade dåligt. Men vi hann med en sekunds marginal. Jag var vedervärdigt ofräsch efter den prestationen.

b003

Vid gaten.

 b004

På planet.

 b005 b006

Det första vi gjorde när vi kom fram sent på kvällen var att gå till en tapasbar och äta och dricka öl, gott.

 b007 b008

Dag två. Det visade sig att Georg utan min vetskap hade smugglat ner Zip i resväskan. Han är så söt.

 b009

Efter frukostbuffe så traskade vi iväg för att se Gaudis Sagrada familia, katedralen som byggs och byggs och aldrig blir färdig.

 b010

Det regnade typ jättemycket.

 b011

Så det kändes lagom kul att stå i en lång lång kö för att komma in i katedralen.

 b012

Men då gick Anders och köpte kaffe till alla och helt plötsligt blev kön som ett mysigt paraplykafé.

 b013

Inuti var det byggnadsställningar och byggarbetare mest överallt.

 b014

Men det var galet snyggt och spännande arkitektur. Den där Gaudi alltså. Jag skulle vilja hälsat på i hans huvud.

 b015

Blöt men nöjd. Fortsättning följer..

1 kommentar:

EVELINA sa...

spännande! vill seeeeee

Bloggtoppen.se