Zom zom!

Ikväll ska jag och Evelina springa Vårruset! Fem kilometer pepp! Sen blire att satsa på tjejmilen till hösten. Det är så otroligt skönt att springa. När jag kommit över en viss tröskel av jobbighet så känns det som om jag skulle kunna och nästan måste springa i all evighet. Som en haj som får syrebrist och dör om den slutar simma.

Jag lyckas inte lokalisera laddaren till systemkameran så jag känner mig lite handikappad. Passar på att ladda ur mobilkameran och bjuda på vad som finns däri..

mobilen 106

Jenny och gosmos bebis Adrian när vi parkhängde och åt glass i veckan

 mobilen 112

Jag innan vi gick till bryggan i fredags

 mobilen 114

Georg med cool min på bryggan

12 kommentarer:

EVELINA sa...

jsg har aldrig hört om det där med hajjar förut, berätta! låter som en film med skådespeklaren ur de där transporter-filmerna då han får nåt gift som gör att han dlör om hans puls sjunker å han har bla. sex öppet på en gata. så var det med det

A. sa...

Jag har hört att de måste ha vatten som strömmar över gälarna hela tiden för att få in syre, så de måste simma för att inte dö. Jag vet inte om det är sant, försöker googla men hittar ingen pålitlig källa ;)
Haha vad är det för film? Eller som i filmen speed, om man nu vill likna sitt behov av att springa med en buss!

EVELINA sa...

Ingen aning om vad filmen hette! Blir du sugen på att se den eller? hihihoho

EVELINA sa...

erik hälsar att filmen kanske heter Crank

A. sa...

"Actionthrillern Crank handlar om Chev, en lönnmördare som har blivit förgiftad och giftet gör att han dör om hans hjärtslag understiger en viss nivå. På något sätt måste han rädda sig själv och sin flickvän."
Från filmtipset.se.. Låter inte som en höjdarrulle, och det är tippad tvåa för mig. Men jag kanske skulle se den bara för att ;) Har du sett den och isåfall; va den bra?

Rebecca sa...

Ja, så himla konstigt! Frej är en av mina bästa kompisars pojkväns bästa vän! Haha, lite krångligt men så.
Yacoub, du kanske känner igen?

A. sa...

Aha! Jag vet inte vem det är, men Georg vet. Jag har dock träffat Yacoubs syster Natascha som bodde i en lägenhet, som Frej också har bott i, i Eskilstuna där det brukade vara fest. Världen är bra liten!

EVELINA sa...

Alltså det är såhär med action och snygga (okej, behöver inte ens vara jättesnygga) killar, filmen SKA vara dålig och menlös om action ska vara i sitt esse enligt mig. Crank är ingen genialisk film utan kan väl mer falla in under "jag-ser-för-att-veta-vad-folk-pratar-om"-genren. man blir underhålld också om man säge rså, och lite äcklad (?). Inte för att jag stött på många som pratar om Crank. Jag kan faktiskt vara den enda som helt ogenerat drar parareller dels till Crank och dels till Transporter. Hrm. Tänkvärt

EVELINA sa...

Schysst att han heter Chev. Så uppstod namnet till min näste son

A. sa...

Hmm vet inte om jag helt håller med. Jag gillar action och de actionfilmer jag gillar är inte på något sätt dåliga och menlösa, som typ Die Hard 1.. Och de actionfilmer jag tycker är dåliga och menlösa, typ xXx, är så fruktansvärt dåliga och menlösa så att jag inte ens kan kolla på dem. Och sen finns de där mellanfilmerna, som man mest slökollar på, som typ Bourne filmerna.. Som är varken bra eller dåliga liksom. Så det jag tänker är; är Crank som xXx eller som Bourne-filmerna?

A. sa...

Haha, stackars lilla Chev! William frågar hur han fick sitt namn och du svarar att han är döpt efter Skottlands nationalhjälte tillika huvudkaraktären i en mycket uppskattad Mel Gibson film.
"Mamma hur fick jag mitt namn?" frågar Chev. "Jo vi döpte dig efter en lönnmördare i en relativt okänd action film..."

EVELINA sa...

Plus att det låter som om man säger "sko" på engelska, haha! Fast vad är bäst, "tugga" eller "sko"?
Hrm tycker nog Die hard är ganska menlöst, eller alltså hur ska jag förklara. Inte sådär GENIALISLK FILM-aktig utan man bara gillart, det är typ spännande men oftast vet man vad som ska hända och skurkarna är skurkaktiga och inget är särskilt tänkvärt, på det sättet menlösa men underhållande för att skurkarna är skurkaktiga och bruce/mel/chev ska alltid rädda alla och dessutom sker alltid någon tårdrypande intrig med oskyldig fru/dotter/gravid kollegas fru. Jag gillar dödligt vapen också. Och transporter. Gone in 60seonds (action?) och till&med vissa Fast and furiousfilmer, men det är hemligt och där lämnade vi verkligen genren!

Bloggtoppen.se