Barcelona del 3

b028

Såhär nöjd var jag på lördagsmorgonen när jag var påväg ner till frukostbuffen. Frukostbuffe är ungefär det bästa jag vet.

 b029

Vi gick förbi ett till Gaudi hus, där i bakgrunden, som såg ut som pepparkakshuset i Hansel und Gretl. Helt fantastiskt. Men vi gick inte in för det var lååång kö och vi ville hinna se andra saker.

 b030

Jag och Zip på tunnelbanan.

 b031

Förvirrade svenska män.

 b032 b033

Vi åkte linbana upp på en höjd för att se utsikt över hela Barcelona.

 b034

Zip (eller Georg) var lite höjdrädd.

 b035

Två ruffiga katalanska katter kom och hälsade när vi fikade. Fick mig att sakna Morris och Mao..

 b036

Sen åkte vi ner. Vi gick runt i affärer ett tag och jag letade efter secondhandbutiker och hittade en. Men jag köpte ingenting på hela resan förutom en present till min mamma som tack för att hon var kattvakt. Eller vi köpte rom och Crema katalana (som baileys tror jag, har inte smakat) på flygplatsen för våra sista euros.

b037

Zip drack sangria och sen blev allt svart. Nej men batteriet i kameran dog. Anna och Anders åkte till en Gaudi park, Park Guell. Det fanns hur mycker Gaudi som helst utspritt i hela Barcelona. Jag, Georg och Eddie gick hem till Frej och hans tjej och drack öl och lyssnade på musik resten av kvällen. Med ett sista stopp på en tapasbar på vägen tillbaka till hotellet. Dagen efter var det upp tidigt till frukosten och sen flyga hem..

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se