Ta hand i hand i hand, snart är vi i melonens land!


Jag har just precis kollat på Resan till Melonia. Helt fantastisk är den! Jag kommer ihåg att jag tyckte jättemycket om den när jag va liten fast nu kunde jag inte minnas handlingen längre. Så jag laddade hem den och åh! Handlingen kanske inte är den mest sammanhängande men vad gör det när det finns karaktärer som poeten, köksan och Prospero. Och de fantasifyllda omgivningarna och detaljrikedomen är bättre än någon disneyfilm anyday. Den är väldigt löst inspirerad av Shakespeares Stormen, något som jag förtås inte visste eller märkte när jag var liten. Poeten heter ju till och med William! "Solen stiger som..ehm..ett klot, och färgar röd min bulle" Helt underbart!

2 kommentarer:

Nora sa...

Den filmen är verkligen ett mästerverk. Dessvärre innehar jag den endast på vhs och min spelare är inte längre med oss. Så det blir nog en nedladdning för mig med.

A. sa...

Ja det är den sannerligen! Det där med vhs blir tyvärr lätt ett problem när man vill se filmer som man älskade när man var liten..

Bloggtoppen.se