Sju år, tio festivaler

Fyra Arvika, tre Emmaboda och tre Hultsfred. Efter förrförra festivalsommaren tänkte jag att jag nog började bli för gammal. Efter förra festivalsommaren tänkte jag att jag verkligen började bli för gammal. Efter årets Arvika tänker jag att jag nog kan åka på festivaler resten av livet. Fast kanske ta det mer chill ju äldre jag blir. Det här har nog varit den bästa festivalen jag varit på. Av många anledningar. Ingen misär, varmt väder, bästa campingen (reservcampingen), sjysst camp, bra musik, underbart folk, dugliga bajjamajjor. Det jobbigaste som hände var åskstormen fredag eftermiddag, men den var över ganska snabbt. Jag har ätit minst en nachotallrik varje dag och jag är fortfarande sugen på nachos. Jag har badat. Jag har sett de band som jag mest ville se plus flera andra. Death cab for cutie, Kent och Markus Krunegård som jag förutspått i mina tidsinställda inlägg på Devote-bloggen såg jag till exempel. Jag har tvättat av mig sminket, borstat tänderna och klätt mig i pjamas varje kväll. Jag har hånglat med en stilig grabb (Georg dårå). Jag har skrattat väldigt mycket. Jag har haft det underbart.

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se