Det går aldrig att vara förberedd.

När jag skrev om att de gamla blir äldre, så hade jag ingen aning. I torsdags morse ringde mamma precis efter att jag satt mig på tåget mot Örebro. Det har hänt någonting hemskt, sa hon. Nej säg inte jag vill inte veta, svarade jag, för jag visste vad hon skulle säga. Ungefär samtidigt som jag i onsdags kväll la upp bilden på världens bästa gubbe så lämnade han oss. Han hade varit sjuk ganska länge och nyligen blivit sämre så det var egentligen ingen överraskning, men det är alltid en överraskning, det går aldrig att vara förberedd.

Idag ska jag träffa mormor och mamma och morbror. Det är det jag vill göra mest av allt just nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

det måste ha varit jättejobbigt. hur var det att träffa familjen? kanske bättre att du ringer iofs :)
ps jag älskar spotify

A. sa...

Det var, som jag sa nyss när vi pratade, jätte bra :) Mormor <3

Spotify är grymt!

Bloggtoppen.se