Överdosera lite film

Jag har sett en hel del film på sistone. Eller jag ser mest jämt en massa film, men nu har det blivit extra mycket. En del har bara varit halvbra eller helt okej. Två stycken kan jag dock rekommendera.

Igår såg jag Once och den var så man bli glad och ledsen och skrattar och ojoj. En tjej och en grabb träffar varandra, och så uppstår musik, bokstavligen! De mest spelar och sjunger hela filmen och musiken är så fin också! Bästa låten:


Sen såg jag en film idag också, nämligen City of Ember. Det finns en stad under jorden som har blivit byggd för att rädda mänskligheten från någon slags katastrof. Nu har det gått en herrans massa år och kanske finns det en väg ut? Estetiken i filmen är lite som i The city of lost children. Jag älskar den här typen av fantastiska, sago-aktiga, lite bisarra filmer och jag var därför nästan orolig för att jag inte skulle gilla den, men det gjorde jag. Söt som snus och ganska spännande!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag har precis sett en jätterolig komedi som känns som en sån där hanson-skiva i samlingen; lite pinsamt att man gillar det.
men filmen heter i alla fall pinapple express och handlar om en kille som råkar i trubbel med "superonda" massmördare, och han försöker fly tillsammans med hans jätteroliga sidekick som är hans haschdealare. Filmen hade kunnat vara hur dålig som helst (som t ex harold and kumar-filmerna, jag hatar dem) men den här är verkilgen rolig! som en kärleksfilm om vänskap, haha. med en nypa salt..

A. sa...

jag har "skaffat" den nu och ska se den snart tänkte jag :)

Bloggtoppen.se