Natten mellan måndag och tisdag

Idag har jag slagits mot väderkvarnar. Eller mot Norton antivirus. Jag tyckte att det förbannade programmet hade gjort en kupp mot min dator. Eftersom det istortsett suger och drar jätte mycket RAM tänkte jag att det var dags att byta till något skarpare. Det visade sig vara lättare sagt än gjort då Norton är nästintill omöjligt att avinstallera. Tillslut efter mycket sökande fann jag att man måste ladda ner en speciell avinstallationsfil från internet för att få bort det. Nortons försvar är att det ska vara svårt att ta bort för att annars kan ondskefulla virus ta bort programmet. Jag tror att de vill att man ska tycka att det är för krångligt att avinstallera och därför låta bli att byta. Nu har jag lyckats iallafall och datorn känns genast snabbare.

Kvällen har spenderats hos Magnus med världens roligaste bärdspel; Carcasonne! Nu är klockan alldeles för mycket och jag ska försöka sova.

Suddisudd på moi och prins katt

Inga kommentarer:

Bloggtoppen.se